Services on Demand
Article
Indicators
Related links
Cited by Google
Similars in Google
Share
South African Journal of Industrial Engineering
On-line version ISSN 2224-7890
Print version ISSN 1012-277X
Abstract
CAMPBELL, I.; ALI, M.M. and FIENBERG, M.L.. Solving the dial-a-ride problem using agent-based simulation. S. Afr. J. Ind. Eng. [online]. 2016, vol.27, n.3, pp.143-157. ISSN 2224-7890. http://dx.doi.org/10.7166/27-3-1649.
Die 'bel-'n-rit' probleem' (DARP) vereis dat kliënte, met 'n beperkte vloot van voertuie tot die diensverskaffer se beskikking, tussen unieke oorspronge en bestemmings onder verskeie diens beperkings vervoer word. Die probleem word beskou as NP-hard, en word gewoonlik opgelos met behulp van meta-heuristiese metodes. 'n Agentgebaseerde simulasie (ABS) model is ontwikkel, waar elke voertuig mik om kliënte te bedien, gebaseer op 'n geweegde doelfunksie wat die koste vir die kliënt en die tyd gehalte van die dienslewering in ag neem. Die benadering pas 'n voorafverwerking tegniek toe om die soek spasie, onderhewig aan die diens tyd venster beperkings, te verminder. Simulasie resultate toon noemenswaardige verbeteringe wanneer die kliëntediens transito- en wagtye as maatstaf gebruik word. Die ABS kon oplossings kry vir veel groter probleemgroottes as die maatstaf oplossings. Hierdie werk is die eerste bekende toepassing van ABS om die 'bel-'n-rit' probleem aan te spreek.