SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 issue1Implementation of machine learning techniques for prognostics for railway wheel flange wearImplementation framework for automotive technology: how to introduce hybrid and electric vehicles into automotive production lines author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • On index processSimilars in Google

Share


South African Journal of Industrial Engineering

On-line version ISSN 2224-7890
Print version ISSN 1012-277X

Abstract

HOSEININEZHAD, F.; MAKUI, A.  and  TAVAKKOLI-MOGHADDAM, R.. Pre-positioning of a relief chain in humanitarian logistics under uncertainty in road accidents: a real-case study. S. Afr. J. Ind. Eng. [online]. 2021, vol.32, n.1, pp.86-104. ISSN 2224-7890.  http://dx.doi.org/10.7166/32-1-2438.

Padongelukke is een van die oorsake van dood in die samelewing en het 'n verskeidenheid maatskaplike en ekonomiese gevolge. Verskeie maatstawwe kan padveiligheid verbeter. Een maatstaf is die identifisering van gepaste liggings vir verligtingsinfrastruktuur. Die ordentlike posisionering van verligtingstasies kan die aantal padsterftes verminder. Hierdie artikel bied 'n meerdoelige wiskundige model aan om hierdie liggings vooraf te identifiseer. Die model is opgelos deur 'n nie-gedomineerde sorterings genetiese algoritme. Faktore wat die ligging van verligtingstasie beïnvloed is identifiseer deur 'n multi-eienskap besluitnemingsmetode. Laastens is moontlike liggings vir verligtingstasies voorgestel.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License