SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.84 issue1 author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • On index processSimilars in Google

Share


Koers

On-line version ISSN 2304-8557
Print version ISSN 0023-270X

Abstract

WEIDEMAN, Albert. Validation and the further disclosures of language test design. Koers (Online) [online]. 2019, vol.84, n.1, pp.1-10. ISSN 2304-8557.  http://dx.doi.org/10.19108/koers.84.1.2452.

Daar is geen eenstemmigheid oor wat die subjektiewe validering van taaltoetse asook hul objektiewe geldigheid behels nie. Die debat word vertroebel deur n gebrek aan konseptuele duidelikheid: elke maatstaf vir die effektiwiteit van 'n toets word óf ingetrek onder geldigheid, óf verhef tot belangrikste oorweging. Die alternatief is om die tegniese dimensie van ons ervaring as die leidende funksie van toegepaste taalkundige artefakte te erken. In sy samehang met ander dimensies genereer die tegniese aspek analogies van die ander. Daardie verwysings na ander aspekte vorm die basis van tegnies gekwalifiseerde toegepaste taalkundige begrippe Waar 'n vorige analise na 'n aantaal funderende begrippe verwys het, ondersoek hierdie bydrae die linguale, sosiale, ekonomiese en etiese spore in die tegniese aspek. Hierdie analogies is almal regulatiewe tegniese idees, wat optree as rigtingwysers in die ontwerp van taaltoetse. Hulle is ook ontsluitings van die tegniese betekenis van toetsontwerp. Terselfdertyd maak hulle dit vir die toegepaste taalkunde moontlik om hulle as ontwerpbeginsels te beskou wat in die ontwikkeling van taaltoetse konkrete beslag en vorm te kry. Om hierdie stand van sake ernstig op te neem is vir die toepgepaste taalkundige die beginpunt van die ontwikkeling van 'n robuuste en nie-reduksionistiese teorie van die toegepaste taalkunde.

Keywords : geldigheid; geldigmaking; teorie van die toegepaste taalkunde; ontwerpbeginsels.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License